neljapäev, 14. aprill 2016

14.04.2016 - neljapäev tööpäev

Täna otsustasime tavapärase hommikusöögi asemel teha võileiva Taani leiva, juustu ja tomatiga. Rongijaamas tervitasid meid trobikond vareseid ja juba tuttavad inimesed.

PILLE
T2na sai v2ga palju teha iseseisvalt hooldustoiminguid. Esiteks oli vaja Tove minul 8lesse 2ratada ja hommikused hooldustoimingud sooritada. K6ik sujus ilusti, meie vahelise kehakeele vestlusega sain k6ik probleemid lahendatud. Kui olime tema toas l6petanud juhatasin ta ilusti hommis66giks laua 22rde ja koristasin toa 2ra. Tovele j2rgnes Anette. Temaga tegeledes sain selgeks uue meetodi kuidas libilina konkes ja t6stukit kasutades on v6imalik teda 8mber keerata ilma olulist j6udu kasutamata. Hommiku pesu ja ka p2rast tooli t6stmine oli minu rida. Tema riietumine 8ksi on voodis 8sna raske, kuid olles korduvalt olnud abistaja rollis ja ka eelnevalt juba proovinud natuke, siis sain sellega ilusti hakkama. L2ks k8ll rohkem aega kui kogenenud hooldust88tajal, aga ma veel 6pin.
Rasmus 90 juubel
Enne l6unat kutsus Ole mind v2ikesele jalutusk2igule. V6tsime suuna l2hedal asuva kiriku juurde. Seal sime juhuslikult kuulata oreli m2ngu, kuna keegi harjutas seal just. Veel n2itas ta minule enda naise vanemate haudasid ja ka kohta kus tema kunagi maetakse. Ring kiriku 8mber asuvas surnuaias tehtud l2ksime Sussile j2rgi p2evakeskusesse.
T2na oli minu maja elanikul Rasmusel 90 aasta juubel. Katsime l6unas66gi laua ilusa laudlinaga ja nautisime Tema valitut l6unas66ki. Seal on kombeks, et kui m6nel elanikul on s8nnip2ev, siis tema saab valida mida see p2ev l6unas66gi k6igile valmistatakse.

HELI
Alustasin päeva taas Julie toast ning leidsin ta diivanilt puhkamast. Hommikuti on ta väga näljane ning ees seisis pesu päev. Läksin putru tooma aga uksest väljudes tundsin juba kõrbe lõhna, keegi oli pudru põhja kõrvetanud. Kirsten hakkas uut putru tegema, seega läks aega mil sain pudru Juliele viia. Lõpuks kõik hästi, pudru valmis ning Julie sai söönuks ning aeg minna pessu. Korralikult üle keha pesu, kreemitamine ning riietumine. Vahetasin tema voodipesu ka ära ning viisin prügikasti ning musta pesu pesutppa pesemise ootele.
Kohvilauas selgus, et täna on võimalus minna kohalikku kinno, mis maksab 70 krooni. Uurisime Julielt, kas ta tahab minna, selle eest ta peab ise maksma aga mina saan saatjana tasuta vaadata. Otsustasime, et võtame selle võimaluse. Hommikulauas oli kõik tavapärane aga Sigrid ei tulnud meiega koos hommikust sööma.
Elanike seif
Kell juba kukkus ning meil oli aeg ennast kinno sättima hakata. Eelnevalt pidi Julie veel Anni käest raha küsima. Siin on süsteem, et elanike raha on lukustatavas kapis ning juhtivtöötaja käes on võti. Seega raha saadud hakkasime minema, Julie võtsin ratastoolis kuni bussiliin, mida juhtis täna Jan. Bussis on kokku 5 kohta. Meie buss sai elanikke täis ning osa saatjad tulid oma autodega ning panid sinna rulaatorid. Aitasin kõik istuma ning kinnitasin turvavööd ning panin peale ka tekid, sest istudes hakkas bussis kohe külm, sest iga inimese istuma sättimiseks läks oma aeg. Kino oli alevi teises otsas ning taas tuli kõik aidata bussist välja, kes ratastooliga, kes rulaatoriga. Kino on aidanud üles ehitada ja sisustada kohalikud elanikud ning vabatahtlikud, Jan, kes töötab meie keskuses on siin kinos vabatahtlik ning tuleb vastu hooldekodude neile sobiva aja leidmisega kino näitamiseks. Hooldekodul on suisa leping, et alati on nende kasutada vahekäigu 1 rida, kus on palju ruumi, et paigutada ratastooli või rulaatorid. Kinno oli tulnud kokku oma 20 inimest nende seas asutuse juht Gunvro, Dorte, Gitte ja paar tuttavat töötajat veel ning kõikidel oli oma hoolealune.  Film oli Taani keelne (hetkel pealkirja ei tea aga teen kindlaks) ja rääkis sõjaväelisest, kes kaotas lahingus jala ning tema eneseleidmise raskest teekonnast.
Lõunasööki oli meile jäetud, kui me tagasi jõudsime ning koos Juliega lõunatasime. Pärast lõunat aitasin tal minna puhkama ning jätsin temaga head aega. Ise sain mahti vaadata pesuruumi ning kokku panna Alice riided. Ja uue masinatäie hakkama panna.  Lisaks tuli veel teha paar masinatäie kohvi ning Anni ja Kirsten pidid lahkuma koosolekule ning mina, Pia ja keegi naine veel jäime sinna askeldama.
Mingi hetk läksid hääled valjemaks ning minu küsimise peale, mis on sain teada, et meie elanik Ove oli oma toast läinud ise ratastooliga õue muru peale ning tõime ta rahulikult vahekoridori kaudu taas tagasi ning suunasime ta oma tuppa. Vaatasime üle ka tema toa rõdu ukse luku turvakinnituse. Nüüd saime veidi juttu ajada ning sain teada, et Pia just alustas hooldutöötaja õpinguid ning on ka siin praegu praktikal.

DORTE JA GITTE
Ohtusook Dorte juures
Tana kutsus Dorte meid Pillega oma koju õhtusöögile ning kella 16 st pidime teda ootama, kui nad tulevad ühelt koosolekult. Seega teekond Gitte autoga Holbaeki poole. Dorte tegi meile oma väiksess külas (keskusesse 2,5km) väikese ringi. Siin on 6 pere peale kanad ja lambad ning armas väikene kogukond ning väga vana ja armas kirik. Tutvusime Dorte abikaasaga ning koer Matiga. Ajasime juttu esmalt Eesti elust olust ning Hiiumaast ning meie tööst kohvitassi taga. Gitte liitus meiega ka kella 18 aegu ning Dorte hakkas valmistama õhtusööki, milleks oli lõhe pasta parmesani juustuga. Jätkuvalt ajasime juttu erinevatel teemadel ning varsti oli toit valmis ning lisaks ka maja peal tuur tehtud ja saime lauda istuda ning nautida õhtusööki. Toit maitses imehästi ning taas jututeemad veeresid nüüd juba hooldekodu peale. Praegune juhataja läheb pensionile ning uue juhataja leidmine on käsil ning vestlusvoorud veel ees. Töötajad on siin suhteliselt pidevad, ära voolamise palju ei ole. Paljud töötajad kes on siin praktikal käinud, tulevad siia juba pärast õpinguid tööle. Hetkel on kogu kompleksis 2 vaba kohta, kuid nendest homme täitub juba 1. Sain teada, et Heli majas E, ei ole Alicel lähedasi ning tal ebaõnnestus selja operatsioon, mille tagajärjel on ta nüüd ratastoolis, alumine kehaosa on kõik halvatud ning igal hommikul aidatakse tal teha häda nr 2 toiminguid masseerimse toel.
Heli Matiga sooki ootamas
Nüüd oli aeg juua tassike kohvi ning võtta üks magus amps ning hakata jutu otsi kokku tõmbama, veidi selgust homsesse päeva ning kell oli tiksunud juba palju ja aeg lahkuda, sest homme on meil kõigil ju tööpäev ees.
Näitasime Dorte ja Gittele ka meie elamisel ning aeg lahkumiseks küps. Meie hakkasime blogi kirjutama, kui selgus, et PILLE ARVUTI KEELDUS KOOSTÖÖST ning seepärast ei saa me ka pilte postitada ning Pille kirjutab oma tegemise homme.
Seega head ööd ning lootuses, et arvuti hakkab homme taas toimima.
Kell 23.14

Jalutuskaik Taani vanima kiriku juurde

Taani lambad teevad sama haalt, mis Eesti omad