reede, 8. aprill 2016

08.04.2016 - reede tööpäev

Selle nädala viimane tööpäev algas taas kerge vihmaga aga ei heiduta see meid miskit, vaid hommikupudru ja kohvi kõhus, valmis alustama taas päeva. Rongi oodates on juba ees mõned tuttavad näod. Taas neli peatust sõitmist ning mõnisada meetrit kõndimist, kuid meid ehmatas auto signaal, millega  Dorte ja Gitte meid tervitasid.
HELI
Täna ei jõudnudki ma riideid veel vahetama, kui Ole soovis küüti söögilaua juurde. Järgmine start lennates proua Julieti tuppa, kes täna hommikul lebas hoopis diivanil. Väike tervitus ja meenutus, mis päev täna on ning kerge hommikune pesu protseduur ning riiete vahetus. Hommikusöögi lauad ikka taas kuus inimest aga täna ei olnud Alicet. Uurides töötajatelt selgus, et ta ei tunne ennast hästi ja tal läheb veidi aega.
Ole ja Heli
Täna oli meie hommikukohvi lauas Ole tütar, kes rääkis hästi inglise keelt ning me saime suhelda vabalt. Lisaks tuli rõõmusõnum, et Kirsten laenas mulle oma jalgratta ning ta tuli täna hommikul sellega ise tööle, kuna see ei mahtunud tal autosse. Nüüd vaja veel leida teine jalgratas Pillele  siis saame veel liikuda ringi. Täna olid minu töökaaslasteks Kirsten ja Anni. Kohvi nauditud viisin Ole tema tuppa ning Christiniga jalutasime mööda avatud ruumi ringi oma mitu tuuri, ta pidevalt seletas mulle midagi Taani keeles aga ma ei mõistnud ju miskit aga ega see ei takistanud olemast seltsiline ja abiks liikumisel. Täna sain õppida soki jalgapanemise abilist. Sonja soovis, et ma teda aitaksin trobi vastased sokid jalga panna. Tal oli abivahend olemas, mida ma nägin esimest korda ning tunnistasin, et ma ei saa sellega ilma õpetusega hakkama. Kutsusin omale juhendaja kõrvale, kes ette näitas ja teise sain juba Sonjale ise jalga aidatud. Kindlasti on soki abilised ka meil olemas, kuid minul oli see esmane kokkupuude ja õppetund.
Heli ratas
Kõrvalt majast F tuli üks töötaja ning kutsus mind endaga kaasa, et neil on vaja abi. Eile käisin ma ka seal majas ning selgus, et täna on vaja proua (keda eile aitasin) viia võimlemistundi. Väike riietumine ja liikusime prouaga juba päevakeskuse poole. Täna olin ma värava avamisel juba teadlikum ning saabusimegi sööklasse, kuhu tulid ka teised eakad ning juhendaja pani ruumi valmis. Meid (mina ja Pille) oli tunnis pea 12 inimest ning juhendaja annab tunde vabatahtlikuna 2 korda kuus, puhkus on vaid juulis ja augustis. Kohalikele on need tunnid väga oodatud ja nad võtavad meeleldi nendest osa. Võimlemise esimene pool olid harjutused kehale, teine osa aga lõdvestav osa, kokku kestis tund 40 minutit. Taas riided selga ning teekond maja nr 4 poole.  Väiksed ettevalmistused lõunasöögi laua kaitsmisel ning aeg oli minna Julietile märku andma lõuna lähenemisest. Prouale jalanõud jalga aidatud ja söögisaali poole. Lõunasöök võtab aega oma tunnikese. Alice ja Cristen kasutavad "taldriku abilisi", mis ei lase toidul üle ääre minna. 
Pärast sai Ole tuppa aidatud ning Inge lubas mind ennast sõidutada tema tuppa. Tema on siiani olnud kinnine ning väga tagasihoidlik. Julieti pesu sai kokku pandud ning viidud tema kappi. Nüüd avaldas Juliet soovi minna õue jalutama ning olin talle saatjaks õue teekonnal. Tuli selgitada, et nüüd mind ei ole kaks päeva ja näeme taas esmaspäval.
PILLE
Miel oli täna vaba päev ja minu juhendaja oli Johanna. Esimene asi mida täna teha sain oli Anette toitmine.  Panin tema jaoks valmis natuke putru, sisse võisilma ja ka natuke rõõskoort.  Pool tundi oli kenasti sisustatud tema juures. Lõuna sain uuesti Anettet toita. Täna ta isegi viipas minu nimesildi poole ja kordas minu nime järgi. Rääkisin temale ka natuke Eestist. Tundus, et temale meeldis see. Hiljem sai aidatut Susit. Temaga koos läksin ma täna päevakesskusesse võimlema. Ta tegi minule ka väikese kingituse. Pärlitest öökulli. 
Ootame külalisi
Reede. See on päev mida ka siin paljud ootavad. Neil on kombeks iga reede erinevas hoodekodu maja osas avada baar, kuhu saavad tulla kõik kokku. Täna oli meie osa kord (number 2 maja A osa). Prouadel ja härradel on võimalik seal kostitada ennast krõpsu ja soolapulkadega ning  valida joogiks karastusjooki,  õlut ja ka viskit. Vaieldamatu lemmik on muidugi Iiri kohvi:
  • kaks teelusikat fariini suhkrut,
  • umbes 1,5 cm viskit sinna peale,
  • lisatakse kohvi,
  • lõppuks kaks suurt lusikat vahukoort.


Meie Heli ei jõudnud seda seekord kahjuks maitsta. Tuli tegeleda jookide ettekandmisega. Kuid ees ootab veel mitu reedet. Me veel jõuame. 


Pille Susiga- pärli meisterdaja
Külalised juba kohal, maitsemas Iiri kohvi











Õhtu koju jõudes otsustasime teha ühe reedeõhtuse jalutuskäigu Valdekilde külasse. See on umbes 2 km lääne pool. Ilm oli väga ilus. Päike paitas meie põski ja tuul sasis juukseid. Avastasime sealt väga ilusa kiriku mille ümber oli surnuaed. Hauaplatsid olid kaetud killustikuga ja rohkete pisikeste erinevate skulptuuridega. Platsid olid ümbritsetud hekikestega. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar