laupäev, 23. aprill 2016

22.04.2016 - reede puhkepäev

Täna on Taanis riiklik püha, kuid Heli otsustas tööle minna ning Pille jäi koduseid toimetusi tegema. Keegi ju peab kodu eest ka hoolitsema. Seega Heli tõttas tavapärasele rongile.

HELI
Pille saatis Heli toole
Tahtsin täna tööle minna vabatahtlikult, et saaksin aidata ratastoolis olevat Alicit ning Kirsten oli majas üksi. Hommikul taas rõõmsameelne tervitus ning riiete vahetus. Olen siia endale võtnud ka vahetusriided, millega päeval toimetada. Teised töötajad tundub, et kasutavad tavapärast riietust. Henna oli täna F majas ning käis meid aega ajalt vaatamas. Juliele ütlesime, et ma lähen esmalt Alicet aitama ja siis tulen tema juurde.
Alice on ratastoolis ning ta alumine kehvapool ei tööta, lisaks on tal pöie kateeder läbi kõhu naba piirkonnas. Eelnevalt oli Alice köest küsitud, kas ma võin tema juures viibida ja sain nõusoleku. Kirsten ei räägi eriti inglise keelt, kuid aru ikka saab ning ma ütlesin talle, et kui ta ei oska seletada siis kasutagu käsi selgitamiseks. Koputamine sisenedes ja Alice hoidis end parema külje peal. Kirsten pani valmis veed, võttis puhastuslapid ning pani ette põlle. Ära puhastatud väljaheide pani Kirsten 2 erinevat kreemi oma vasakule käele, millega määrati rektumi ümbrus ning kaugemale teist kreemi. Nüüd tuli ette võtta pesemine. Kirsten pesi intiimpiirkonna ning pani puudrit. Järgmisena sai hakatud pesema ta nägu, millega ta sai ise hakkama, meie ülesandeks oli pesta käed. Kirsten pesi vasaku, mina parema käe ning kõhupiirkonna. Kaenla alla lisasime puudrit ning rinna alla ka. Kõhu osa sai kreemitatud. Võtsime ette ta kateetri puhastamise ning puhta sideme paneku kateetri ümbrusesse. Seda protseduuri tehakse iga päev.  Järgmise protseduurina tuli riietumine. Sain kasutada vasaku soki jalgapanemiseks abivahendit, Kirsten pani parema, mina vasaku jala soki. Nüüd läks lahti riietamiseks. Esmalt aluspesu siis püksid, need sai selili olles talle jalga aidatud. Jala tõstmiseks kasutas Kirsten põlve alla käe panekut. Mina toimetasin vasakul pool. Alice tõstab ise pead ja käsi seega ülemise kehaosa riietumine läks lihtsamalt. Tuli aeg ta külje peale keerata, ning need võtted on nii nagu oleme koolis õppinud. Esmalt keeras Kirsten ta vasakule küljele, siis mina tema paremale küljele. Need protseduurid ka sooritatud, tuli aeg ta ratastooli tõsta. Nüüd tuli Henna appi, sest siin on vaja tunnetada ja liigutada täpselt, sest Alice on korpulentne. Nüüd sai ta ise minna hambaid pesema ning mina viisin prügikoti konteinerisse.
Edasi siirdusin ma Julie juurde, et temaga tegeleda. Julie oli pidžaamas juba oma pudru ära söönud. Temaga taas ette võetud hommikused protseduurid ja ka intiimpesu sooritatud. Täna oli juba Julie voodi korda tehtud. Julie näitas mulle ka oma uut seelikut, mis talle oli toodud, tahtis ka pluusi näidata aga see oli kaasa võetud, et väiksema vastu vahetada. Kohustuslikud pesu, kreemid ja roll-on ning päevased riided selga. Kastsin Julie toas olevad lilled ka ära ning siis saime minna kohvi nautima, enne muidugi ka kuuldeaparaadid kõrva, prillid puhtaks. Kohvilauas olid juba kõik, peale Sigridi, kes käib toast väljas  üldiselt ainult lõunaaladelt. Juttu vestmine ning naljatamise käib siin hommikuprotseduuri juurde. Hommikuti käib ka peaaegu igapäevaselt kohustuslik ingveri snaps, mis hoiab elanike seedimise korras. Minul kästi võtta kaks pitsi, siis saan otse käija, muidu ühe pitsi võtmisel hakkad käimisel kiiva kiskuma. Alicit aitasin ka kaelakee kaela panna. Hommikutega ühelpool, köös koristatud, pakkusin Juliele, et läheksime jalutama. Alice ja Sonja olid ka juba õues aianurgas nautimas kevadist sooja ilma. Jalutasime Juliega hooldekodu tänava nurgani, veidi puhkust ning siis tagasi. Juliel aitasin ära parandada ka tema rinnahoidja ning juba Kirsten teatas, et tuleb hakata tegelema lõunasöögi laua katmisega. Veidi enne 12.00 tõttasin sööklasse, et ära tuua meie maja toit. Lõunatamisel aitasin Annet ning Christat toidu tükeldamisel. Endalgi toit manustatud, tuli Julie puhkama aidata ning köök koristada. Aeg lippab kiiresti ning pärast koristamist palusin luba lahkuda, sest ilm oli ju superilus. Jehuu, seega tänane päeva seljataga ja ees kodutee.

PILLE
Kuna Heli oli tööl, siis mina otsustasin toad ara koristada ja meile lõunaks söögi valmistada. Toad sain kenasti korda ja pesu pesema pantud. Kuid kui otsustasin süüa tegema hakata, tuli koputus uksele. See oli rumeenlasest naaber Emil. Kuna ka temal oli vaba päev pakkus ta välja, et võib ümbrust näidata, Mõeldud tehtud, Nii siis läksin hoopis ringsõidule. Ilusad rannad ja toredad matkarajad olid ja suurepärased vaated kõrgustest. Käisime ka uurimas kas lõhekala ka tuleb kanalist, aga kahjuks veel pole väravaid avatud ja kalad meres. Kuna on pikad pühad siis pealinnarahvas tuleb siiapoole puhkama ja oli näha juba palju telke rannaaladel, kuigi väljas on ainult 10 kraadi.
Kui Heli tagasi jõudis töölt olime meie juba ka tagasi ja peale tunniajast kodus viibimist jälle sõitma, Seekord oli suund selge. Läksime jäätist sööma ning tegime ka tiiru mereääres.
Õhtu kujunes vestleldes naabritega ja ühiselt valmistasime õhtusöögi. Heli jõudis pisut ka vahepeal kududa aga aeg see lippas ning aeg oli sättida end üleriiki.
Homme ja ülehomme oleme mõlemad vabad.