laupäev, 16. aprill 2016

16.04.2016- laupäev puhkepäev

PILLE ja HELI

VABANDAME et pole tapitahti ja ka kirjavigade eest.
Loomulik äratus algas meil kella üheksa paiku. Köigepealt ûks jalg voodist välja ja siis sellele järgnes teine jalg. Pille tegi hommikusöögi ja Heli kudus. Märgiksin veel ära selle, et Heli pesi nōud ja koristas köögi. Rolli jaotus on meil siin täiesti olemas.
Vig loppemarket

Peale kosutavat hommikusööki vōtsime suuna Vigi. Iga laupaev on seal kasutatud asjade laat. Nemad kutsuvad seda LOPPEMARKET. Sinna tulevad tavalised inimesed muuma enda vanakraami. Uurides kohalike kaest saime teada, et tänane turg oli väike vōrreldes tavaliste laupäevadega. Ka kolmapaeviti on seal sarnane market, kui mōōtmetelt veel väiksem. Nägime seal palju huvitavat ja isegi Heli leidis omale ühe armsa kollase vilditud koti. Kauplemine tuli temal hästi valja. Küsiti 100 kr, Heli pakkus 50 kr. Natuke veel mōtlemist ja kauplemist ning hinnaks jai 80 kr. No ikkagi natuke sai alla. Nööbiks oli ju päris hirve sarve ots.
Tabasin Heli puhehetkelt
Peale turgu otsustasime veidi maad uurida ja sōitsime  Svinnigesse. Seal hakkas aga vihma sadama nii et suundusime järgmise rongiga juba oma kodu peatusesse Horvesse. Nii nimetatud kodus soojendasime eilse pitsa ja siis suundusime ōue istuma. Vahepeal olime saanud Rumeenia naabrite poolt kutse grillile. Kōht oli küll täis juba, kuid oleks olnud ebaviisakas keelduda. Saime maista rumeeniapärast grill kebabi. Maitses väga hästi.
Heli omas mullis- vene militaartehnika kogujatega
WWW. GAZ69.DK
Peale eestlaste Pille ja Heli oli gillimas veel kolm rumeenlast, üks poolakas ja üks taani kohalik neiu. Saime teada, et kohalik neiu töötab samal alal, mis Pille Hiiumaal, avahoolustöötajana. Ta ōpib küll veel koolis, et saada endale hooldustöötaja pabereid, kuid praktika raames annab avahooldustöötajale  puhkust ja teeb kodukülastusi. Hommikul kontrollib ta arvutist, kelle juurde on tarvis minna ja mida seal tegema peab. Toitu ta koju ei too. Selle jaoks on pereliikmed, kes on selle eest hoolitsenud ja näiteks toidupoega lepingu sōlminud, et need viivad tellitud kauba koju. See ei ole hooldustöötaja töö. Tema peab aitama näiteks ainult sokkide jalga paneku, toidu valmistamise ja teiste personaalsete toimingute juures. Siine avahoolus erineb meie omast. Hooldustöötaja on elamistoimingute  tegemiste toetaja ja abistaja. Teinekord käib ta aga ka kontrollimas, kas inimene on ikka elus. Kõige tihedamatel päevadel võib avahooldustöötajal olla isegi 22 klienti. 10 min inimese jaoks.
Peale osade külaliste lahkumist tegi meie naaber Emil meile tuuri ööbimiskoha aias. Ta on siin ise elanud 9 aastat ja see on temale nagu teine kodu. Nendel on siin papakoid. Hetkel küll ainult 6 tk, kuid kunagi olevat need 100 olnud. Papakoide kasvatamise eesmärgist, aga kahjuks aru ei saanud. Märkimisväärne on veel see, et need papakoid elavad hetkel õues. Ladeni omanikel on veel ka kanad ja mini kanad. Seda mini varjanti nägime me esimest korda. Päris naljakad olid need. Vb näete ka kunagi pilte, kui saame arvuti.
Ohtu lõppes ilusa päikeseloojanguga. Välja oli 11 kraadi ja Heli suutis ennast kringlist külmetada. Aga nüüd ta soojeneb teki all ja koob.
Pille tegi tutvust kohaliku suitsuahju susteemiga

Kunagi kui me saame endale arvuti (loodetavast see juhtub esmaspaeval), siis me täiendame ka meie juba mõõdunud päevi.